Aktualności

21 marca 2016

Zapraszamy na pokaz slajdów z naszej wyprawy po Gruzji. Pokaz odbędzie się w dniu 30 marca 2016r. o godz. 18.00 w Centrum Nauki Keplera w Zielonej Górze przy ul. J. Dąbrowskiego 14 , szczegóły dostępne na fb: https://www.facebook.com/events/1588160728175769/ Na gości czekać będzie słodka niespodzianka. Do zobaczenia 🙂 Wstęp wolny.

21 grudzień 2015
W dziale video zamieściliśmy audycję radiową z naszym udziałem z wyprawy po Sardynii. Zapraszamy do wysłuchania:)

24 listopad 2015
W dziale video zamieściliśmy film z wyprawy wzdłuż Kanionu Verdon i Lazurowego Wybrzeża. Zapraszamy do obejrzenia:)

25 październik 2015

Dopiero dzisiaj zamieszczamy kilka fotek z 4 dniowej czerwcowej wycieczki po Drawieńskim Parku Narodowym oraz Puszczy Noteckiej. Na wycieczkę pojechaliśmy z naszym pieskiem Gackiem. Planowo podróż miała trwać około tygodnia, ale ze względu na zimno oraz prognozy deszczu została skrócona. Często poruszaliśmy się po drogach leśnych, piaszczystych, co powodowało, że wycieczka była pieszo-rowerowa. Miło spędzony czas na łonie natury i gdyby było ciepło i słonecznie pewnie zrealizowalibyśmy ją w 100%. Przejechaliśmy około 220km.

Poniżej zapraszamy na mały pokaz slajdów z krótką relacją.

GALERIA GALERIA GALERIA GALERIA

17 październik 2015

W dziale wypraw umieściliśmy fotorelację z tegoroczne wyprawy do Francji, a także relację z wyprawy po Sardynii 2014.

5 lipiec 2014

Tydzień temu wróciliśmy z wyprawy rowerowej po Sardynii. Samolotem polecieliśmy z Berlina do Olbii a następnie z Olbii przedostaliśmy się pociągiem do Cagliari, skąd rozpoczęliśmy wyprawę. Większość nocy spaliśmy na dziko bez namiotu (głównie wydmy i plaże), 2 razy na tzw. gospodarza, 2 razy na kempingu (skusiły nas baseny, dobra cena i brak ludzi). Na 15 noclegów namiot rozłożyliśmy 4 razy. Temperatury na wyspie wysokie. Przejechaliśmy ok 780km. Dla osób lubiących duże puste piaszczyste plaże lub małe dzikie zatoczki, Sardynię możemy jak najbardziej polecić. Zachodnie wybrzeże puste i mało zagospodarowane. Wystarczy odjechać od wybrzeża i pomimo, że dopiero początek lata krajobraz wypalony gorącym słońcem.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć (156 zdjęć):

19 luty 2014

W dziale video zamieściliśmy nowy film z wyprawy rowerowej po Krecie. Zapraszamy do jego obejrzenia.

6 luty 2014

Ponownie mamy przyjemność zaprosić do wysłuchania audycji z naszym udziałem. Emisja miała miejsce 26 października 2013r o godz.20.00 na antenie  Radia Zachód. Rozmawiamy na temat naszej wyprawy rowerowej po Krecie. W trakcie emisji w tle wyświetlane są zdjęcia z podróży po Krecie. Zapraszamy do wysłuchania:)

10 listopad 2013

Zapraszamy do wysłuchania audycji radiowej z naszym udziałem. Audycja została wyemitowana na żywo na antenie Radia Zachód w dniu 12.09.2013r. Opowiadamy w niej o naszych wyprawach rowerowych. W trakcie jej odtwarzania w tle wyświetlane są zdjęcia z naszych podróży.
Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia:)

Link do audycji znajduje się również w dziale video.

21 październik 2013

Zapraszamy do wysłuchania audycji radiowej "Nasze Rendez - Vous" w Radiu Zachód 103 i 106 fm w dniu 26 października br.(sobota) o godz.20.00 z naszym udziałem. Będziemy w niej opowiadać o naszych wyprawach rowerowych. Audycja będzie emitowana na żywo z udziałem słuchaczy. Zapraszamy serdecznie:)

4 październik 2013

W dziale video zamieściliśmy film z czerwcowej wyprawy po Turcji. Zapraszamy do obejrzenia:)

5 sierpień 2013

W dniu dzisiejszym na antenie radia zachód 103 i 106 fm w Zielonej Górze miała miejsce audycja nt. Niewidomi na tandemach. Wywiadu m.in udzieliła Małgorzata. Zapraszamy do posłuchania

29 sierpień 2013

W dniu dzisiejszym na antenie regionalnej telewizji lubuskiej w programie "Kroniki Lubuskie" ukazał się materiał filmowy z udziałem Małgorzaty oraz jazdy na tandemie z niewidomymi. Zapraszamy do obejrzenia:

15 - 17 sierpnia 2013

Wspólnie ze znajomymi z forum  podrozerowerowe.info uczestniczyliśmy w zlocie dla rodzin z dziećmi organizowanym przez użytkowników forum. Na miejsce zjazdu wybraliśmy wspólnie przepiękne Pojezierze Drawskie. Pogoda dopisała, humory również. Wszyscy bawiliśmy się znakomicie. Dzieci dzielnie pokonywały rowerkami dystans sięgający do 35km. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu ze rodzinnej wyprawki rowerowej.

25 lipiec 2013

Dziś na swoje imieniny mój mąż otrzymał piernikową wyspę Kretę. Teraz tylko do zjedzenia ale już niedługo mamy plan aby zwiedzić wyspę podczas rowerowych wakacji:)

20 lipiec 2013

Gorąca sobota, czas wyruszyć nad wodę. Siadamy na rowery i jedziemy 15km za Zieloną Górę. Znajduje się tutaj małe jeziorko a właściwie staw, tuż przed wsią Brzezie. Pogoda sprzyja takim letnim rodzinnym wycieczkom.

czerwiec 2013

Prezentujemy nasz nowy nabytek - TANDEM. Rower został wygrany w konkursie. Na początku maja zobaczyłam plakat w Rossmanie zachęcający do udziału w konkursie polegającym na stworzeniu trasy rowerowej, opisaniu jej oraz zaznaczeniu na mapie. Jaka była nasza radość gdy po ogłoszeniu wyników okazało się, że tandem powędruje pod nasz adres. Dziś tandemem jeździ cała nasza rodzinka.

Majówka 2013

Majówka już za nami. W tym roku podobnie jak w latach poprzednich, przywitaliśmy wiosnę na rowerach. Wycieczka pomimo, że była krótka bo tylko 2-dniowa, jednak jak zawsze udała się znakomicie. Troszkę pogoda się nie spisała, mimo to wróciliśmy bardzo zadowoleni. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji.

24 marzec 2013

Pomimo kalendarzowej wiosny, ptasia stołówka wciąż czynna. Ptaki wyraźnie zmęczone są już tak długo trwającą zimą i mrozami. Codziennie gromadnie przylatują na poranny posiłek. Kolorowa zięba między gałęziami orzecha czeka na kolejną porcję słonecznika i orzechów.

31 maj 2012

W ostatni weekend maja wybraliśmy się na wycieczkę rowerową. Wspólnie ze znajomymi i naszym psem Gackiem, wybraliśmy się z Zielonej Góry do miejscowości Krzywczyce. Jest to takie nasze magiczne miejsce, gdzie diabeł mówi dobranoc, PKS nie dojeżdża, na granicy Borów Dolnośląskich. Zapraszamy do obejrzenia skromnej ale za to słonecznej galerii (16 zdjęć):

1 maj 2012

Śpiewak z naszego ogrodu. Na świerku, para "dzwońców" uwiła sobie gniazdo. Codziennie rano budzi nas ich śpiew 🙂

29 kwiecień 2012

Jesienią powiesiliśmy na drzewach przy naszym domu - budki lęgowe dla ptaków. Bardzo ucieszył nas widok pary sikorek, która zamieszkała w jednym z nich. Teraz czekamy na młode pisklęta.

27 maja 2011, MASA KRYTYCZNA

Przejeżdżając ulicami miasta, cykliści przypominają kierowcom, że rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego. Nie jesteśmy intruzami na drodze, mamy takie same prawa jak kierowcy samochodów. Chcieliśmy w ten sposób zaznaczyć swoją obecność i zwrócić uwagę kierowcom, że także jesteśmy użytkownikami ulic, szczególnie tych, w pobliżu których nie ma ścieżek rowerowych. Poparliśmy tę inicjatywę przejeżdżając ulicami miasta wspólnie z innymi rowerzystami.

8 maj 2011

Dzisiaj wróciliśmy z rowerowej majówki. Wyprawa trwała 9 dni. Trasa wyprawy przebiegała wzdłuż brzegów rzeki Dunaj od miejscowości Passau w Niemczech do Wiednia aby stąd wyruszyć przez Czechy w kierunku Polski. Pogoda można powiedzieć, że nam dopisała. Przez większość dni świeciło słońce. Gdy w Polsce znacznie się ochłodziło i były przymrozki i opady śniegu nam wiał jedynie dość zimny wiatr. Już niedługo na naszej stronie ukaże się relacja wraz z mapą oraz galerią z wyprawy.

Marzec 2011

Testowanie Gacka i rowerów przed nowym sezonem.

1 Marzec 2011

Pierwsze optymistyczne oznaki nadchodzącej wiosny

FOTO FOTO FOTO FOTO

Zazwyczaj wyruszamy na wyprawy rowerowe we dwójkę.I tak też planowaliśmy w tym roku, wyjazd razem. A jednak mamy chętnego, który chce nam towarzyszyć w tegorocznych wyprawach w Dolomity i do Czarnogóry. Czy dotrzyma nam tempa?. Przecież ten Gościu nie ma nawet swojego roweru. Oczywiście mowa tu o naszym "Gacku", bo tak wabi się nasz nowy piesek, mały kundelek, łudząco podobny do yorka. Czy zniesie trudy wyprawy? Spróbujemy. On nie odstępuje nas o krok, nie mamy wyjścia zabieramy go ze sobą. Będzie jechał w koszyczku z przodu, przy kierownicy. A może zostanie podróżnikiem? Ciekawe.

Grudzień 2010

Gdy wokoło nas pełno śniegu a nasze rowery czekają na wiosnę my...z "pasją" dokarmiamy ptaki. Okazuje się, że nie jest to takie proste jak się wydaje. Wiadomości ze szkoły na ten temat okazały się niepełne.Aby wykonać to prawidłowo zasięgnęłam informacji ze stron ornitologicznych. Zaskoczeniem dla nas było np. to, że należy ptakom wystawiać wodę do picia, szczególnie w okresie mrozów. A gdy zamarznie wymieniać na nową. W ślad za poradami "ptasich specjalistów", gdy śnieg pokrył ziemię rozpoczęliśmy regularne dokarmianie. Różnorodny pokarm jaki dostarczamy ptakom  spowodował, że do naszej "ptasiej restauracji" zlatują wciąż coraz to nowe nieznane nam dotąd ptaszki. Smakoszem słonecznika (najlepszy - czarny niełuskany) jest piękny dostojny grubodziób. Wielbicielem jabłek - kosy, natomiast zwykły smalec lub margarynę lubią sroki, wrony czy tez sójki. Gdy przylatuje dzięcioł , chętnie wydzióbuje wnętrze rozłupanych orzechów włoskich. Dodatkowo, wysypuję im nasienie lnu i kaszę. Z obserwacji wynika, że przy takim różnorodnym menu, ptaki gustują szczególnie w smakołykach typu słonecznik i orzechy. Dowiedziałam się również od ornitologów, że nie wolno dawać ptakom resztek boczku, słonej słoniny lub resztek nadpsutego pokarmu. Podczas mrozu gdy woda zamarza, ptaki po zjedzeniu słonego boczku po prostu zdychają z pragnienia (śniegiem się nie napiją). Z naszej "ptaszarni" jak do tej pory korzystają takie ptaki jak: dzwońce, rudziki, zięby, sikorki, dzięcioł, grubodzioby, sroki, sójki, wrony, kosy a także zwykle wróbelki i inne, których jeszcze nie zidentyfikowaliśmy.